Politiikkaa!

Kuluvan jakson aikana seuraamme poliittisia vaikuttajia. Jokainen pari saa tehtäväkseen seurata jotakin puoluetta, ilmiötä tai henkilöä. Tehtävänä on ensin saurata tiedotusvälineitä ja sosiaalisiamedioita sekä poimia niistä kiinnostavia aiheita. Tämän jälkeen jokainen vaikuttaa ottamalla kantaa asioihin, esimerkiksi kirjoittamalla blogitekstejä.

tiistai 16. marraskuuta 2010

Valvontayhteiskuhta osa 2

OSA 2 – Valvonta maailmanhallituksen toimesta, autollakaan ei enää pakoon pääse ja huvittavat postipommit

Ja valvonta sen kuin kasvaa kasvamistaan ja ihmisten oikeudet sekä mahdollisuudet vähenevät, kuten myös poliittisten päättäjien, jotka Suomessa toimivat EU:n pillin mukaan ja EU maailman yksityisten pankkieliittien IMF ja WB tossun alla, joille sitten koko maailma on biljoonakaupalla velkaa suurilla koroilla, joita ei koskaan tule maksetuksi. Sitten pikkuhiljaa, vaikka valtiot mitä luultavimmin pystyyn jäävät, saavat yhteisen hallitsijan, sillä niiden talous yksinkertaisesti kaatuu ja on riippuvainen näistä tahoista, joissa ketkäs muut kuin maailmanhallituksen miehet istuvat. Kansalaiset elävät toimettomina mainonnan ja viihteen maailmassa, jossa kulutus on ainoata mitä voi ja halutaan tehdä samalla kun hallitsijat nauttivat kaikista ihmisyyden nautinnoista. Ihmiset voisivat nousta vastarintaan, mutta turhaan sillä he itsekin nauttivat tai ainakin luulevat nauttivansa tilanteesta, jossa he geenimanipuloituja myrkkykasvejaan sekä hormonieläimiään syödessään sairastuvat elinikäiseen lääkitykseen nauttien sohvalla markkinoiden päätöntä Big Brother – viihdettä, jolla se viimeinenkin järjenjuoksu mädätetään lopullisesti. Ja kun järjenjuoksu on tuhottu yhdessä köyhän ravinnon ja sitä kautta lääkkeiden sekä Big Brotherin tapaisen tyhjänjauhamisen seurauksena on ihminen jo niin surkea, ettei voi muuta kuin seurata mainontaa ja ostaa lisää viihdettä pitäen kaunista diktatuurikapitalismiamme pystyssä. Diktatuurikapitalismia, jossa jo kulttuurin kauneus menettää merkityksensä ja ihmiset siirtyvät jopa neuvostolähiöitäkin rumempiin uusiin kaupunkeihin asumaan, jotta elämän tylsyys tuhoaa tuntemisen mahdollisuuden. Katsokaa elokuva Cubic! Uusi maailmanjärjestys

Mutta koska ihmisluonto ei 100 prosenttisesti tule koskaan siirtymään edellä mainittuun, on ihmiset välttämättömästi saatava aluksi täyteen kontrolliin ja valvontaan, jossa poikkeustapaukset eliminoidaan vankilaan tai tuomitaan kuolemaan lavastamalla itsemurhiksi. Suomessa Supon televalvonnan lisäksi, jota mitkään prepaid-liittymät eivät koskaan ole estäneet, ovat asemaansa valvonnassa vahvistaneet turvakameroiden määrä, joita nykyään löytyy jo lastenleikkikentiltä kohta jokaisen kansalaisen kotiovelle saakka, sillä kuka haluaa naapureita tontillensa. Mutta kun kameroiden määrä nousee potenssista potenssiin ja valvontakameroiden tekniikka automatisoituu tekoälyn ansiosta yhä viisaammaksi, kuten Suomen kuvalehden sivuilla 10.10.2010 klo 15:00 julkaistussa uutisessa kerrotaan uuden sukupolven EU:n rahoittamassa Subito-projektissa, niin alkaa jo olla turhan vaikea liikkua mihinkään, kun inhimillisiä vartijan kahvitaukojakaan ei enää synny.

Toisaalta tänä harvinaisen suosittuna valvontapäivänä 10.10.2010 julkaistiin myös toinenkin uutinen liittyen Liikenne- ja viestintäministeriön työryhmässä heräämän ajatukseen nuorten autoilijoiden valvomisesta satelliitein ja autojen mustin laatikoin. Yllättäen kaikkivaltiaan EU:n kaavailema eCall-palvelu tulee PAKOLLISENA kaikkiin EU-maiden autoihin vuoteen 2014 mennessä autoteollisuuden itse siihen sitoutuneena. Kyseisen palvelun musta laatikko perustuu auton kommunikaation auton ja ympäröivän maailman välillä. Mustat laatikot ovat telemetrisiä järjestelmiä, jotka tallentavat kaikki auton toiminnat, kuljettajan ratkaisut ja ajoneuvon sijainnin metrin tarkkuudella. Et siis ajaessasi ole enää koskaan yksin ja mikäli ajat kolarin, auton hälytysjärjestelmä kertoo tarkalleen missä olet!! Mutta entäpä ne haittapuolet? Ihmisten yksityisyys on jo menneen talven lumia, mutta kohta alkaa olla jo joulumielikin raiskattu eikä uudella vuodellakaan ole enää merkitystä. Älyliikenteen ansiosta auton nopeuden tarkkailu ja sakottaminen on mitä helpointa. Italiassa kahden tarkastuspisteen keskinopeustarkkailu on jo moottoriteillä käytössä ja kohta myös Suomessa. Kun otetaan huomioon uusi tuleva tarkastuspistevalvonta teiden varsille Suomessa, jotka ovat esivalmisteluja tätä suurta palvelua kehitettäessä, ei myöskään vanhoilla peltipöntöillä ole merkitystä kuten ei myöskään kännykän navigaattorien varoituksilla. Mikä mahtava teknologia! Mustat laatikothan eivät tietenkään ainoastaan helpota auton sijainnin ja nopeuden tarkkailemista, vaan niihin sisältyy syvempi kontrolliperiaate, joka mahdollistaa auton ovien, ikkunoiden ja moottorin etäkäytön. Tämä ei ole edes uutta, sillä muun muassa General Motorsilla on oma OnStar-järjestelmä, jolla on kuusi miljoonaa käyttäjää, jotka voivat käyttää hyväkseen keskusvalvomoa avaamaan autojen ovet, mikäli avaimet ovat kateissa. Aika nerokasta, sillä vielä kun auton moottorin voi sammuttaa valvomosta käsin, niin nuoret hulivilikuskit ja rikolliset voidaan etälamaannuttaa poliisien työn helpottamiseksi. Kaliforniassa poliisi on jo käyttänyt tätä järjestelmää ja nauttii siitä suurenmoisesti! Ja seuraavaksihan tulee pakolliseksi auton täydellinen kauko-ohjaus, jossa matkat taitetaan tarkoin karttapalvelujen ja paikannustietojen mahdollistamien reittien avulla turvallisesti perille ilman yli- tai alinopeuksia! Rahaongelma kylläkin syntyy, sillä ylinopeussakkoja ei tule, mutta senpä sijaan autoihin luodaan tahallisia koodausvirheitä, jolloin ne saattavat yllättäen ajaa hieman ylinopeutta; tästähän auton omistajan ei tarvitse olla huolissaan, sillä ei hän itse aja, mutta on kuitenkin syytettynä auton tietokoneiston hakkerionnista ja saa vankilatuomion sijaan sakkoja. Erittäin tarkkojen karttapalvelujen ja paikannustietojen avulla voidaan tälläkin hetkellä jo aukottomasti selvittää, onko ylinopeutta autolla ajettu.



Autolla ajo on jo Suomessa menetetty, mutta mitäpä tulee muuhun valvontaan. Viime aikoina on pinnalle noussut esiin Euroopassa jylläävä terrorismi, josta lisää myöhemmin sekä yllättävät pommit postilähetyksissä. Koko pommirumbahan lähti liikkeelle 3.11.2010 kun Italian pääministeri Silvio Berlusconille lähetetyssä postipaketissa oli räjähteitä. Huvittava sattuma sinänsä, sillä myös Saksan liittokanslerin Angela Merkelin kansliasta löydettiin päivää ennemmin räjähdepaketti. Ja eikös yhtä dramaattisesti myös Ranskan presidentille Nikola Sarkozylle ja Sveitsin, Venäjän ja Bulgarian suurlähetystöihinkin lähetetty Ateenasta samanlainen postiräjähde. Yhteensä Ateenasta oli lähetetty ainakin kahdeksan pommia eri maiden suurlähetystöihin. No totta kai näiden tapausten takia saatiin postiliikenne vähäksi aikaa tyssäämään ja postivalvontaa voidaan edelleen koventaa. Nyt on lentokoneisiinkin tulossa olleen langattoman Internetin käyttöönoton suunnitelmat peruutettu mahdollisen pommiuhan varalta, sillä 29.10.2010 löydetty tulostimeen sisällytetyn pommin laukaisin oli kännykästä rakennettu ja laukaistavissa langattomalla verkolla. Kyseisellä netin käytöllä lentokoneessa en muutenkaan näkisi mitään tarvetta, saavathan ihmiset joka tapauksessa olla Internetissä yllin kyllin, mutta postiliikenteen kovempi valvominen luultavasti tekee sen, että esimerkiksi rahan lähettäminen kirjeitse loppuu tyystin ja toisaalta mitä kaikkea omille tuotteilleen voikaan tapahtua, kun omaa postia voidaan entistä kovemmin ronkkia lähetyksen varrella. Voihan postipaketteihin nimittäin lisätä täten myös matkan varrella niitä pommeja, mikäli valvontakoneistot niin haluaisivat. Itse en hetkeäkään sitä tässä maailmassa epäilisi. Koko postihässäkästä tulee mieleen 9/11 tapahtumat, joka on monin tavoin niin haiseva ja pimeä tapahtuma, että siitä löytyy epäkohtia vaikka muille jakaa. Todellinen syy tornien räjäyttämiseen löytyy kaikkein todellisimmin Yhdysvalloista itsestään, josta kannattaa lukea lisää täältä ja toki myös muualta.

-RISSANEN-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti